Outsourcing IT obejmuje pełną obsługę informatyczną firmy lub wybrane procesy, np. serwisowanie sprzętu, zabezpieczanie danych przed utratą, czy usuwanie awarii komputerów. Jest to więc wsparcie informatyczne, jakiego udzielają zewnętrzne firmy, posiadające wieloletnie doświadczenie w branży IT. Z takich usług skorzystać mogą zarówno mniejsze, jak i większe przedsiębiorstwa. Outsourcing informatyczny dla firm to wiele zalet, nie tylko tych finansowych.
Kilka powodów dla których Outsourcing IT jest ważny:
1. Szybszy rozwój firmy
Istnieją na rynku konkurencyjne firmy do Twojej, dlatego musisz ciągle się rozwijać i zwiększać sprzedaż. Nie możesz stać w miejscu, dlatego dostęp do nowych technologi i rozwiązań jest konieczny. Nasz outsourcing obejmuje kompleksowe rozwiązania informatyczne, które pozwolą na szybszy rozwój twojej firmy na rynku.
2. Niskie koszty
Zatrudnienie specjalistów dla poszczególnych dziedzin informatyki jest bardzo kosztowne. Zdaj się na outsourcing IT, gdzie otrzymasz fachowe wsparcie dotyczące serwerów, stron i sklepów internetowych oraz instalacji sieci komputerowych itp.
3. Oszczędność czasu
Outsourcing IT pozwoli Ci zaoszczędzić czas przeznaczany na rozwiązywanie problemów informatycznych związanych z siecią, serwerem lub komputerami. Kiedy my zajmujemy się Twoimi zasobami informatycznymi, Ty możesz spokojnie zająć się rozwijaniem i zarządzaniem swoją firmą.
4. Dostępność do specjalistycznej wiedzy
Outsourcing IT gwarantuje stały i bezpośredni dostęp do najlepszych specjalistów z branży, którzy stale wzbogacają i rozwijają swoją wiedzę.
5. Spójność działań
Podstawą skutecznego działania rozwiązań informatycznych jest jasno obrana strategia rozwoju.
6. Bezpieczeństwo
Utrata efektów własnej pracy, takich jak chociażby tekst czy prezentacja, nigdy nie jest czymś pożądanym i prawie zawsze zdarza się niespodziewanie (a często również w najmniej odpowiednim momencie). Większe awarie, dotyczące całej infrastruktury, spowodować mogą z kolei naprawdę duże straty dla naszej organizacji. Dlatego warto zrobić wszystko, by do takich sytuacji nie dochodziło. W ramach outsourcingu IT pomożemy dobrać odpowiednie narzędzia oraz strategię backupu twoich zasobów.
Etapy Wdrożenia
• szczegółowa analiza potrzeb wdrożenia usługi outsourcingu IT – na tym etapie określa się, które funkcje powinny być wydzielone,
• planowanie procesu wdrożenia usługi, w czasie którego przygotowuje się procedury współpracy,
• realizacja projektu,
• monitoring efektywności wdrożonych usług,
• modyfikacja funkcjonowania procesu outsourcingu.