Outsourcing IT

NAJEFEKTYWNIEJSZA STRATEGIA ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM

Outsorcing jest ciekawą ideą zarządzania, która prawdziwie rozwinęła się w latach 80-tych, chociaż znana była już znacznie wcześniej.

Outsoursing to wykorzystanie zasobów zewnętrznych, zlecenie wyspecjalizowanym podmiotom zewnętrznym procesów niezbędnych dla funkcjonowania własnego przedsiębiorstwa, które zostaną zrealizowane efektywniej niż byłoby to możliwe we własnym zakresie.(...)

W obecnych czasach wszystkie firmy chcące zaistnieć na rynku, muszą posiadać własną strukturę informatyczną. Dlatego też proponujemy Państwu skupienie się na własnej branży, a informatykę powierzenie firmie, posiadającej wieloletnie doświadczenie w branży IT - jest to lepsze i tańsze rozwiązanie.

Poniżej przedstawiamy kilka elementów z zakresu naszej działalności.

ZAKRES USŁUG:

W zakresie sprzętu

  • dostarczamy sprzęt
    *komputery robocze,
    *serwery,
    *wszelkiego rodzaju urządzenia peryferyjne,
    *urządzenia sieciowe typu LAN i Wi-Fi,
    *centralki telefoniczne,
    *sieci telefoniczne,
  • przeprowadzamy modernizację
    *stacji roboczych,
    *sieci typu LAN i Wi-Fi,
    *centralek telefonicznych,
    *sieci telefonicznych,
    *projektujemy i instalujemy - sieci typu LAN i Wi-Fi,
    *centralki telefoniczne,
    *sieci telefoniczne,

Serwis i administracja:

  • systemów operacyjnych (Windows/Linux)
    *instalacja,
    *konfiguracja,
    *modernizacja istniejących,
  • stacji roboczych
    * odwirusowanie,
    * diagnoza i konserwacja stacji roboczych,
    * diagnoza i konserwacja serwerów,
    * czyszczenie i defragmentacja dysków
    * czyszczenie rejestrów,
    * zabezpieczenia i ochrona danych,
    * odzyskiwanie utraconych danych,
    * zdalna pomoc,
    * konfiguracja Active Directory,
    * konfiguracja serwerów plików,
    * serwerów pocztowych,
    * konfiguracja kont użytkowników,
    * zarządzanie kontami użytkowników,
    * zarządzanie uprawnieniami,
    * zdalna administracja,
    * diagnoza i konserwacja,
  • sieci typu LAN i WiFi
    * wymiana elementów infrastruktury,
    * rozbudowa istniejącej infrastruktury,

Ochrona danych

  • backup danych (Windows/Linux)
    *stacji roboczych (dzienny/tygodniowy/miesięczny)
    *serwerów (dzienny/tygodniowy/miesięczny),
  • odzyskiwanie danych,
  • ochrona kont i danych użytkownika,

Inne

  • Dostarczanie elementów eksploatacyjnych
    * tusze, tonery,
    * materiały biurowe,
    * akcesoria biurowe,
    * urządzenia biurowe,

KORZYŚCI:

  • natychmiastowa i wyraźna redukcja kosztów związanych z zatrudnieniem
    personelu informatycznego,
  • łatwy dostęp do wiedzy (know-how) dotyczącej organizacji pracy IT,
  • dostęp do najnowszych technologii,
  • profesjonalna strategia rozwoju IT odpowiadająca potrzebom biznesowym,
  • optymalne skonfigurowanie infrastruktury IT do potrzeb biznesowych,
  • redukcja kosztów związana z podnoszeniem kwalifikacji pracowników,
  • możliwość skoncentrowania się wyłącznie na kluczowej działalności firmy,
  • gwarant wysokiej jakości funkcjonowania infrastruktury IT,
  • konsulting związany z IT zawarty w cenie usługi, konsultacje,
  • zabezpieczenie przed ryzykiem utraty przeszkolonego pracownika lub czasowym brakiem personelu w okresie urlopowym,
  • przejrzysty sposób oceny jakości usługi gwarantowany umową,
  • dostęp do szerszego personelu w przypadkach awarii krytycznych,

ETAPY WDROŻENIA:

  • szczegółowa analiza potrzeb wdrożenia usługi outsourcingu IT - na tym etapie określa się, które funkcje powinny być wydzielone,
  • planowanie procesu wdrożenia usługi, w czasie którego przygotowuje się procedury współpracy,
  • realizacja projektu,
  • monitoring efektywności wdrożonych usług,
  • modyfikacja funkcjonowania procesu outsourcingu.

Economic World Summit podaje, że najchętniej stosowany Outsourcing jest w działach IT (30%), kadr (16%), dystrybucji i logistyki (14%) oraz w działach księgowości i finansów (11%).

 

Intel
Insert
Microsoft