Gwarancja i Zamówienia - Firma GRAVIS

§1. Jakość i Sprawność Sprzętu

Firma GRAVIS, zwana dalej „Sprzedawcą”, gwarantuje Nabywcy sprzętu komputerowego oraz innych urządzeń współpracujących z tym sprzętem, których dotyczy niniejsza karta gwarancyjna, co następuje:

Sprzedawca zapewnia doskonałą jakość i sprawne działanie sprzętu objętego kartą gwarancyjną.

§2. Zakres Gwarancji
  1. Przedmiotem gwarancji jest sprzęt komputerowy i urządzenia peryferyjne z wszystkimi podzespołami stanowiącymi jego części składowe:
    • wymienionymi w tabeli konfiguracji podstawowej,
    • zainstalowanymi w ciągu 30 dni od daty sprzedaży i wymienionymi w tabeli adnotacji o rozszerzeniach.
  2. Przez urządzenia peryferyjne rozumie się urządzenia zasilane oddzielnie, które mogą współpracować ze sprzętem komputerowym po odpowiednim podłączeniu do komputera za pomocą dodatkowego wyposażenia.
§3. Wyłączenia z Gwarancji

Gwarancja nie obejmuje materiałów eksploatacyjnych oraz zainstalowanego oprogramowania, takich jak:

a) Taśmy barwiące do drukarek igłowych, termotransferowych itp., głowice i wymienne pojemniki z atramentem w drukarkach atramentowych i ploterach, tonery do drukarek laserowych, kserokopiarek itp., 

b) Elementy piszące, tnące, skrawające w ploterach, 

c) Rolek lub elementów służących do transportu papieru w drukarkach lub kserokopiarkach, 

d) Baterii, akumulatorów, 

e) Nośników magnetycznych, takich jak taśmy, dyskietki itp., 

f) Przewodów, kabli połączeniowych itp., 

g) Innych materiałów eksploatacyjnych wymienionych przez producenta w instrukcji obsługi, 

h) Zainstalowanego oprogramowania systemowego (np. Windows, Linux) oraz programów użytkowych i gier.

§4. Rezygnacja z Zamówienia

W przypadku rezygnacji z zamówienia, zamawiający wyraża zgodę na pokrycie poniesionych kosztów związanych z realizacją zamówienia i przygotowaniem sprzętu w wysokości 20% wartości zamówienia.

§5. Gwarancja Producenta

Gwarancją dotyczącą oprogramowania objęte są nośniki instalacyjne (np. dyskietki, CD-ROM) i dokumentacja. W przypadku ujawnienia w okresie gwarancji wad materiału lub wykonania, Nabywcy przysługuje prawo wymiany wadliwych nośników lub dokumentacji, przy czym wadliwe produkty muszą być zwrócone. Gwarancją nie są objęte jakiekolwiek uszkodzenia wykonane celowo, przypadkowo lub na skutek innych podobnych zdarzeń.

Gwarancja na głowice drukarek igłowych, oprogramowanie oraz wyposażenie dodatkowe, takie jak myszy komputerowe, trackballe, podkładki pod mysz, joysticki, cartridge, kable połączeniowe, dyskietki, wkłady antystatyczne, itp. jest udzielana o ile udziela jej producent, zaś jej okres kończy się z okresem gwarancji producenta (z tym, że gwarancji na głowice drukarek igłowych wynosi nie mniej niż 6 miesięcy, zaś na oprogramowanie nie mniej niż 30 dni).

§6. Usuwanie Wad

Sprzedawca zapewnia bezpłatne usuwanie wad uniemożliwiających eksploatację sprzętu zgodnie z przeznaczeniem określonym w Podręczniku Użytkownika, a ujawnionych w okresie objętym gwarancją.

§7. Proces Serwisowy

Do realizacji uprawnień wynikających z gwarancji Nabywca powinien dostarczyć sprzęt objęty gwarancją do firmy GRAVIS w oryginalnym opakowaniu, wraz z niezbędnymi sterownikami do poszczególnych podzespołów i akcesoriów zestawu komputerowego.

§8. Termin Naprawy

Termin naprawy gwarancyjnej sprzętu wynosi 21 dni (w okres naprawy nie wlicza się sobót, niedziel, oraz dni świątecznych i ustawowo wolnych od pracy) i liczy się od momentu przyjęcia sprzętu do momentu wysłania go do Nabywcy lub odbioru przez Nabywcę w pierwszym możliwym terminie. W przypadku konieczności skomplikowanej naprawy lub sprowadzenia części z zagranicy, termin może być przedłużony o nie więcej niż 14 dni, a w przypadku części spoza Unii Europejskiej, o nie więcej niż 28 dni. Firma GRAVIS może także udostępnić sprzęt zastępczy w przypadku dłuższego czasu naprawy.

a) W czas naprawy gwarancyjnej nie wlicza się czasu transportu urządzenia z serwisu firmy GRAVIS do punktu serwisu gwarancyjnego producenta lub dystrybutora.

b) Okres naprawy gwarancyjnej przedłuża odpowiednio czas udzielonej gwarancji od chwili dostarczenia sprzętu do punktu serwisu gwarancyjnego do chwili powiadomienia klienta o dokonaniu naprawy – osoba wydająca sprzęt, umieszcza na gwarancji stosowną adnotację o przedłużeniu gwarancji.

c) Firma GRAVIS nie ponosi odpowiedzialności za czas naprawy sprzętu objętego gwarancją producenta, jeśli takowa została wydana klientowi. Klient dostarczając sprzęt objęty gwarancją producenta obciążony zostaje kosztami związanymi z transportem uszkodzonego urządzenia do punktu serwisu gwarancyjnego.

§9. Wymiana lub Zwrot

W przypadku niemożliwości naprawy lub zbyt wysokich kosztów naprawy, Sprzedawca może zaoferować wymianę sprzętu na wolny od wad lub zwrócenie uiszczonej zapłaty zgodnie z aktualną ceną detaliczną, nie niższą jednak niż faktyczna uiszczona cena zakupu.

§10. Zasięg Gwarancji

Ochrona gwarancyjna obejmuje terytorium Unii Europejskiej.

§11. Transport i Odpowiedzialność

Nabywca ponosi odpowiedzialność za przypadkową utratę lub uszkodzenie sprzętu podczas własnego transportu.

§12. Konserwacja i Materiały Eksploatacyjne

a) Nabywca powinien na własny koszt dokonywać stosownych przeglądów, konserwacji i czyszczenia sprzętu jak również wymiany materiałów eksploatacyjnych.

b) W okresie gwarancyjnym dopuszczalne jest stosowanie tylko oryginalnych materiałów eksploatacyjnych producenta urządzenia lub zalecanych przez producenta urządzenia. materiałów przypadku dostarczenia urządzenia do serwisu z nieoryginalnymi materiałami eksploatacyjnymi producent ma prawo do wymiany materiałów eksploatacyjnych na właściwe, przy czym całością kosztów takowej operacji zostaje obciążony Nabywca.

Nabywca zobowiązany jest do przeglądów, konserwacji i wymiany materiałów eksploatacyjnych na własny koszt. W okresie gwarancyjnym zaleca się stosowanie oryginalnych materiałów eksploatacyjnych producenta urządzenia lub zalecanych przez producenta. W przypadku dostarczenia urządzenia do serwisu z nieoryginalnymi materiałami eksploatacyjnymi, producent ma prawo do wymiany tych materiałów na odpowiednie, a koszty takiej operacji zostają obciążone Nabywcą.

§13. Wyłączenia z Gwarancji

Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń lub nieprawidłowego działania sprzętu wynikających z:

a) Uszkodzeń chemicznych, mechanicznych lub wynikających z transportu własnego Nabywcy, 

b) Eksploatacji sprzętu w warunkach niezgodnych z zaleceniami producenta, 

c) Używania nieoryginalnych materiałów eksploatacyjnych, 

d) Uszkodzeń spowodowanych nieprzestrzeganiem ogólnych zasad eksploatacji sprzętu elektromechanicznego lub wynikających z winy lub niewiedzy Nabywcy.

Uszkodzenia niezwiązane z eksploatacją, takie jak powódź, uderzenie pioruna, przepięcia itp., nie są objęte gwarancją.

§14. Oprogramowanie Firm Trzecich

Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu udzielonej gwarancji za działanie oprogramowania firm trzecich używanego na zakupionym sprzęcie. Uszkodzenie lub utrata danych zapisanych na nośnikach magnetycznych lub optycznych w wyniku uszkodzenia mechanicznego lub niewłaściwego użytkowania sprzętu nie jest objęte gwarancją. Zaleca się regularne tworzenie kopii zapasowych danych z dysku twardego.

§15. Bezpieczeństwo

W przypadku uszkodzenia podzespołów komputera, a w szczególności dysku twardego, osoba oddająca sprzęt powinna liczyć się z możliwością utraty danych z nośnika magnetycznego (ustrzec się takiego przypadku można poprzez wykonanie kopii dysku lub skopiowanie najważniejszych danych na dyskietki, streamer, inny dysk twardy, itp. – czynność tą należy wykonać we własnym zakresie).

W przypadku uszkodzenia podzespołów komputera, a zwłaszcza dysku twardego, osoba oddająca sprzęt powinna być świadoma ryzyka utraty danych z nośnika magnetycznego. Aby uniknąć utraty danych, zaleca się tworzenie kopii zapasowych lub kopiowanie najważniejszych danych na inne nośniki, takie jak dyskietki, streamer lub inny dysk twardy – czynność tą należy wykonać we własnym zakresie.

§16. Odpowiedzialność za Uraz

Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszczerbek na zdrowiu wynikły z niewłaściwego użytkowania sprzętu.

§17. Utrata Gwarancji

Nabywca traci prawo do gwarancji w przypadku:

a) Samodzielnej rozbudowy zakupionego sprzętu lub rozbudowy przez nieupoważnione osoby, 

b) Naruszenia plomb umieszczonych na sprzęcie lub podzespołach, 

c) Prób napraw podejmowanych przez Nabywcę lub nieupoważnione osoby, 

d) Użycia regenerowanych podzespołów i materiałów eksploatacyjnych.

§18. Testy Serwisowe

Dostarczony do naprawy sprzęt podlega standardowym testom. W przypadku, gdy testy nie wykażą żadnych wad i usterek lub zostaną wykryte wady i usterki nie wchodzące w zakres niniejszej gwarancji kosztami wyżej wymienionych czynności zostanie obciążony Nabywca (np. dotyczy to nieprawidłowej konfiguracji oprogramowania lub zawirusowanej pamięci, dysku twardego, dyskietek itp.), o ile Nabywca wyrazi na te koszty zgodę.

Dostarczony do naprawy sprzęt podlega standardowym testom. Jeśli testy nie wykryją żadnych wad lub usterek, lub jeśli wykryte wady nie są objęte gwarancją, koszty takich testów obciążają Nabywcę. (np. jeśli wina leży w nieprawidłowej konfiguracji oprogramowania lub obecności wirusa, koszty mogą być obciążone Nabywcą, pod warunkiem jego zgody.)

§19. Utracona Karta Gwarancyjna

W przypadku utraty Karty Gwarancyjnej, Nabywca traci uprawnienia z tytułu gwarancji. Duplikaty kart gwarancyjnych lub dokumenty zastępcze nie będą wystawiane. Utrata uprawnień z tytułu niniejszej gwarancji nie wpływa na gwarancję przysługującą Nabywcy zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.

§20. Usługi Nieobjęte Gwarancją

Wszelkie czynności niezwiązane z naprawą, tj.:

a) Konfiguracja sprzętu (SETUP, BIOS), optymalizacja pamięci, instalacja i optymalizacja systemu operacyjnego,

b) Usuwanie tzw. „wirusów komputerowych”, 

c) Czyszczenie i konserwacja, kontrola sprawności, 

d) Wymiana części eksploatacyjnych,

nie są objęte niniejszą gwarancją i będą wykonywane odpłatnie.

§21. Prawo do Odstąpienia od Umowy

W przypadku zakupu towaru przez internet, Nabywca ma możliwość odstąpienia od umowy w terminie 10 dni od otrzymania przesyłki poprzez złożenie pisemnego oświadczenia.

§22. Niezawieranie Umowy

Niniejsza Karta Gwarancyjna nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Nabywcy wynikających z niezgodności towaru z umową.

§23. Prawo Właściwe

We wszelkich sprawach nieuregulowanych powyżej mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa powszechnie obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

§24. Zgłoszenie Zastrzeżeń

Poprzez nie zgłoszenie zastrzeżeń w przeciągu 10 dni od odbioru towaru, Nabywca oświadcza, iż nabyty sprzęt nie posiadał zainstalowanego żadnego oprogramowania za wyjątkiem zakupionego wraz ze sprzętem, wymienionego w jednej z pozycji na fakturze zakupowej.

§25. Ważność Gwarancji

Okres gwarancji obowiązuje przez okres wskazany w dokumentacji gwarancyjnej i jest liczony od daty zakupu sprzętu komputerowego lub urządzeń peryferyjnych. W przypadku, gdy gwarancja udzielona przez producenta trwa dłużej niż okres wskazany w niniejszej gwarancji, obowiązuje okres dłuższy.

Załączona do sprzętu karta gwarancyjna jest dowodem zakupu i uprawnia do skorzystania z gwarancji.

Gwarancja GRAVIS jest świadectwem naszego zaufania do jakości naszych produktów i usług. Dziękujemy za wybór naszych rozwiązań.