Kraszewskiego 12, Poznań
618470202

Skuteczne prowadzenie sklepu internetowego

Skuteczne prowadzenie sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu

Prowadząc sklep internetowy liczymy na jego szybki rozwój i sukces. Jeżeli chcemy żeby przynosił nam korzyści i nie powodował strat, warto zapoznać się z poniższymi wskazówkami dotyczącymi skutecznego prowadzenia sklepu. 

Reklama i pozycjonowanie

Jeżeli liczymy na rozpoznawalność i sukces naszego sklepu potrzebujemy zdobyć klientów. Ułatwi nam to reklamowanie naszego sklepu np. za pomocą Google Ads, który za pewną cenę umożliwi nam wysokie pozycjonowanie naszego sklepu w wyszukiwarce Google. Nie jest to tanie, ale jeżeli zależy nam na szybkich wynikach jest to prawie niezbędne. Możemy również czekać, aż pozycjonowanie samo zapewni nam wysokie miejsce w wyszukiwarce po wpisaniu frazy związanej z naszym sklepem. Jest to długi proces, ale nie poniesiemy większych kosztów.

Sekcja opinii

Prowadząc sklep internetowy warto zaopatrzyć się w sekcje opinii. Klient wchodząc na naszą stronę zobaczy feedback zostawiony przez poprzednich klientów. Widząc pozytywny lub negatywny odzew zdecyduje, czy warto skorzystać z naszego sklepu. Dlatego też warto dbać o dobrą opinię wśród klientów.

Uczciwość

W dbaniu o dobrą opinię wśród klientów, z pewnością pomoże nam uczciwość. Będąc uczciwym właścicielem sklepu internetowego powinniśmy dać właściwy opis naszym produktom. Jeżeli będziemy przedstawiać nasze produkty, tylko najlepszym świetle, możemy spotkać się z negatywnym odzewem ze strony klientów, kiedy nie dostaną w pełni oczekiwanego produktu lub usługi.

Zwroty i rozwiązywanie problemów

Będąc właścicielem sklepu internetowego spotkamy się wiele razy ze zwrotem zakupionego wcześniej produktu. Warto zadbać o odpowiednie podejście do klienta, który chce dokonać zwrotu. Każdy przypadek jest inny także powinniśmy podchodzić do każdego z odpowiednią wyrozumiałością i cierpliwością. W przypadku kiedy klient zgłosi problem, który nie wymaga zwrotu, warto pomyśleć o innym rozwiązaniu problemu, z którego i my i nasz klient będzie zadowolony. Należy jednak pamiętać, że klient ma prawo do zwrócenia produktu w okresie 14 dni od zakupu. Obsługa zwrotu powinna być sprawna z naszej strony i łatwa dla klienta.

Kontakt z klientem

Kontakt z klientem nie powinien ograniczać się do tego podczas zwracania produktu. Na stronie naszego sklepu internetowego powinniśmy zostawić informacje o sposobie skontaktowania się z nami. Może to być np. numer telefonu, email, czy też link do mediów społecznościowych na których znajduje się nasz sklep.

Media społecznościowe

Mówiąc o mediach społecznościowych warto zadbać o ich rozwijaniu. Fanpage, czy grupa na Facebooku może pomóc w promowaniu naszego sklepu. Duża ilość potencjalnych klientów naszego sklepu, dowiaduje się o nim właśnie poprzez odwiedzenie naszego profilu w mediach społecznościowych.

Działanie na wielu frontach

Prowadząc profile w mediach społecznościowych należy wiedzieć o możliwości otworzenia sklepu właśnie na nich. Facebook, czy Instagram pozwala nam na łatwe i intuicyjne otworzenie sklepu. Klient może w prosty sposób dokonać na nich zakupu. Warto również wspomnieć o prowadzeniu działalności na Allegro. Ten sklep internetowy zapewnia nam dostęp do wielu klientów. Integracja naszego sklepu z Allegro pozwoli na bezproblemowe zarządzanie sprzedażą i aukcjami w jednym miejscu. Można również zintegrować nasz sklep z różnymi porównywarkami cen dostępnymi w internecie. Kiedy klient będzie wyszukiwał dany produkt w owej wyszukiwarce, znajdzie naszą ofertę i jeżeli będzie mu odpowiadała, jest duża szansa, że z niej skorzysta.

Oferty i promocje

Aby zachęcić klienta do zakupu produktu, bądź usługi w naszym sklepie, należy zadbać o różne oferty i promocje. Możemy zaoferować klientowi zniżkę, przy zakupie odpowiedniej ilości produktów, albo stworzyć zestawy produktów, które będą tańsze niż te kupowane osobno. Jest wiele sposobów na zachęcenie klienta do zakupu produktu na naszej stronie, a jedyne co nas ogranicza to wyobraźnia.

Related Posts